Tatort z Friburg

S het jo schu gnöeg driber z läse gäh, iber de Friburger Tatort, bis er no endlig im Fernseh kumme isch. Jetz wäre alli denke: „Diä kunnt dehär wiä d alt Fasnet.“ S hän jo alli schu ihr Sempf dezöe gä, s „Who is who“ vu Friburg in de Zittig vum Mittwuch. Mich het d BZ nit noch minere Meinung gfrogt, ich sag si ännewäg. Wers wisse will, kann wider lääse.

Alles was Friburg so z biäete het, isch uffgfahre wore: diiri Wohnunge im Vauban, de Hüsbesitzer, wu d Mieter mit nit ganz legale Mittel rüsbugsirt, Gymnasiaschde, wu sich üs lütter Langewil fascht umbringe un de Vorzeigebehinderte bi de Kripo derf natirlig au nit fähle. Ich find, dass si bim Vauban e weng meh hätte ufftrage kenne. So hät mer e Szene uffm Spilplatz zeige kenne, wu de Finn un d Luna sich d Kepf iischlage un sich de allein erziehend Vadder vum Kerli und d Möeder vum Maidli deswäge necher kumme. Denn diä Möeder vu de Luna het sich des mit ihrem Mann, wu schu e weng elder isch, au andersch vorgschtellt. Der brücht nämlig viil Röeh. Des isch au de Grund, wurum si fascht de ganze Tag uffm Spilplatz rumhockt. Un fir die zwei (de allein erziehend Vadder un diä jung Möeder mitm alte Mann) hät mer au no irgend ei Verbindung zum Mordfall finde kenne. Dass di zwei wäge de Konflikte zwische de Kinder bi de gliiche Psychologin sin (zwecks Mediation), wiä diä Gymnasdiaschdin, wu so gäärn d Luft ahaltet, zum Beischpil.

Aber jetz bin i abgschweift.

Eigentlig hab i no ebbis zum Tatort sage welle. Bi dere Gschicht kammer au emol wieder sage: Mit Gwalt lupft mr e Geiß hinterum. Ich mein nämlich, sie isch e weng arg konschtruiert gsi. Aber des isch mer vum Tatort jo gwehnt. Des mit de Sproch isch denäbe gsi. Erschdens schwätzt in Friburg fascht keiner Dialekt un wänn, deno richtig. Aber diä häns nit druff gha. Dialekt isch nit nur, dass mer anstatt st schd sait un bi de Verbe eifach s n weglosst. Do ghärt schu no eweng meh dezöe.
Trotzdem dät ich mich freije, wänn s mit em Friburger Tatort wider goh dät. Si kenne mich jo als Sprochcoach astelle. Zit hab i gnöeg.

„Adjee mitenand“
sait s Rénate

 

Dieser Beitrag wurde unter Säll un des veröffentlicht. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

Kommentar verfassen

